«Сөз-мерген» сайысы
Сабақтың
мақсаты: оқушылардың өз
ұлтына, тіліне деген сүйіспеншілігін арттыру, жас ұрпаққа ана тіліміздің
қадір-қасиетін дарыту, сайыс арқылы оқушылардың тез ойланып, жауаптарын
тиянақты, жүйелі айтуға, топ алдында еркін сөйлеуге баулу.Тұрақты сөз
тіркестерімен, мақал-мәтелдермен таныстыру, жылдамдыққа, ойшылдыққа тәрбиелеу.
Көрнекілігі: интерактивті тақта
Жарыстың
барысы:
Ойынға қатысушыларды екі топқа бөліп, өз орындарына
отырғызу.
Ойынның кезеңдерімен таныстыру.
1-кезең:
«Мықты болсаң-тауып көр»
2-кезең:
«Жүйрік болсаң-шауып көр»
3-кезең:
«Ойлы болсаң-озып көр»
Бірінші кезең: 7 тапсырмадан тұрады, әр дұрыс жауапқа бір ұпай болып
есептеледі.Бұл кезеңде тұрақты сөз тіркестерін тауып, олардың қандай мағынаны
білдіретінін айту.
Жағына
пышақ жанығандай-арық, жадау адам.
|
1. |
Бет |
жану |
|
2. |
Жүз | |
|
3. |
Жақ | |
|
4. |
Мойын |
Мұзға
отырғызу-алдау, арбау
|
1. |
Қар |
отыру
|
|
2. |
Су | |
|
3. |
Мұз | |
|
4. |
Бу |
Құлақ
асу-тыңдау, назар аудару
|
1. |
Құлақ |
асу |
|
2. |
Бет | |
|
3. |
Жақ | |
|
4. |
Ауыз |
Тонның
ішкі бауындай-дос, тату
|
1. |
Ішек |
бау |
|
2. |
Тон | |
|
3. |
Жиде | |
|
4. |
Жекет |
Сан
соғу-өкіну
|
1. |
Аяғын |
соғу |
|
2. |
Қолын | |
|
3. |
Санын | |
|
4. |
Белін |
Бетінен
оты шықты- ұялды
|
1. |
Аузы |
оты |
|
2. |
Беті | |
|
3. |
Көзі | |
|
4. |
Мұрны |
Сау
басына сақина тілеп алу-өзіне біле тілеу
|
1. |
Білезік |
Тілеп алу |
|
2. |
Алқа | |
|
3. |
Сақина | |
|
4. |
Сырға |
2-кезең
«Жүйрік болсаң- шауып көр»
7 тапсырмадан тұрады.Әр дұрыс жауапқа бір ұпайдан
есептеледі.Кестедегі сөздерден мақал-мәтелдер құрастыру, мағынасын түсіндіру.
Талапты
ерге нұр жауар
|
1. |
Оқыған |
жауар |
|
2. |
Талапты | |
|
3. |
Білімді | |
|
4. |
Саналы |
Туған
жерге туың тік.
|
1. |
Ту |
тік |
|
2. |
Әнұран | |
|
3. |
Отау | |
|
4. |
Елтаңба |
Ерді
намыс өлтіреді, қоянды қамыс өлтіреді.
|
1. |
Ер |
намыс |
|
2. |
Батыр | |
|
3. |
Дос | |
|
4. |
Қаһарман |
Дос
жылатып айтады, дұшпан күлдіріп айтады.
|
1. |
Дос |
айтады |
|
2. |
Бала | |
|
3. |
Адам | |
|
4. |
Ер |
Біреу
тойып секіреді, біреу тоңып секіреді.
|
1. |
Екеу |
секіреді |
|
2. |
Үшеу | |
|
3. |
Біреу | |
|
4. |
төртеу |
Айдағаның
бес ешкі, ысқырығың жер жарады
|
1. |
Лақ |
ысқырық |
|
2. |
Ешкі | |
|
3. |
Төл | |
|
4. |
Қой |
Әдепті
бала-арлы бала, әдепсіз бала –сорлы бала.
|
1. |
Мәдениет |
бала |
|
2. |
Ізет | |
|
3. |
Әдеп | |
|
4. |
Талғам |
3-кезең:
«Ойлы болсаң –озып көр». Көнерген сөздердің мағынасын түсіндіру, әрбір дұрыс
жауапқа бір ұпайдан есептеледі.
Қорамсақ-
садақтың жебесін салып белге байлайтын жеке-жеке ұясы бар оқсалғыш.
|
1. |
Мылтық |
қорамсақ |
|
2. |
Найза | |
|
3. |
Садақ | |
|
4. |
Айбалта |
Ерулік
–жаңадан көшіп келген үйді көрші-қолаңның қонаққа шақыруы.
|
1. |
Қала |
ерулік |
|
2. |
Үй | |
|
3. |
Жылқы | |
|
4. |
ауыл |
Шаршы
–ұзатылып бара жатқан қыздың өзінен кейінгі сіңлісіне орамалын беруі.
|
1. |
Киім |
шаршы |
|
2. |
Орамал | |
|
3. |
Бұйым | |
|
4. |
Аспап |
Саба-қымыз
құятын ыдыс.
|
1. |
Құрал |
саба |
|
2. |
Ыдыс | |
|
3. |
Мата | |
|
4. |
Жер |
Мыңсымдық
– сымы көп мата
|
1. |
Дәстүр |
Мыңсымдық |
|
2. |
Киім | |
|
3. |
Мата | |
|
4. |
тамақ |
Ұпай
сандарын есептеп, жеңімпаз топты анықтап, ынталандыру сыйлықтарын беру,
құттықтау.
Құрметті ойынға қатысушылар, қонақтар,
оқушылар!
Бабаларымыз қалдырған асыл мұрамызды
әрқашанда жадымызда ұстап, қайта жаңғыртуға атсалысайық!