 
                                
            «Сөз-мерген» сайысы
Сабақтың
мақсаты: оқушылардың өз
ұлтына, тіліне деген сүйіспеншілігін арттыру, жас ұрпаққа ана тіліміздің
қадір-қасиетін дарыту, сайыс арқылы оқушылардың тез ойланып, жауаптарын
тиянақты, жүйелі айтуға, топ алдында еркін сөйлеуге баулу.Тұрақты сөз
тіркестерімен, мақал-мәтелдермен таныстыру, жылдамдыққа, ойшылдыққа тәрбиелеу.
Көрнекілігі: интерактивті тақта
Жарыстың
барысы:
Ойынға қатысушыларды екі топқа бөліп, өз орындарына
отырғызу.
Ойынның кезеңдерімен таныстыру.
1-кезең:
«Мықты болсаң-тауып көр»
2-кезең:
«Жүйрік болсаң-шауып көр»
3-кезең:
«Ойлы болсаң-озып көр»
Бірінші кезең: 7 тапсырмадан тұрады, әр дұрыс жауапқа бір ұпай болып
есептеледі.Бұл кезеңде тұрақты сөз тіркестерін тауып, олардың қандай мағынаны
білдіретінін айту.
Жағына
пышақ жанығандай-арық, жадау адам.
| 1. | Бет | 
 жану | 
| 2. | Жүз | |
| 3. | Жақ | |
| 4. | Мойын | 
Мұзға
отырғызу-алдау, арбау
| 1. | Қар | 
 отыру 
 | 
| 2. | Су | |
| 3. | Мұз | |
| 4. | Бу | 
Құлақ
асу-тыңдау, назар аудару
| 1. | Құлақ | 
 асу | 
| 2. | Бет | |
| 3. | Жақ | |
| 4. | Ауыз | 
Тонның
ішкі бауындай-дос, тату
| 1. | Ішек | 
 бау | 
| 2. | Тон | |
| 3. | Жиде | |
| 4. | Жекет | 
Сан
соғу-өкіну
| 1. | Аяғын | 
 соғу | 
| 2. | Қолын | |
| 3. | Санын | |
| 4. | Белін | 
Бетінен
оты шықты- ұялды
| 1. | Аузы | 
 оты | 
| 2. | Беті | |
| 3. | Көзі | |
| 4. | Мұрны | 
Сау
басына сақина тілеп алу-өзіне біле тілеу
| 1. | Білезік | 
 Тілеп алу | 
| 2. | Алқа | |
| 3. | Сақина | |
| 4. | Сырға | 
2-кезең
«Жүйрік болсаң- шауып көр»
7 тапсырмадан тұрады.Әр дұрыс жауапқа бір ұпайдан
есептеледі.Кестедегі сөздерден мақал-мәтелдер құрастыру, мағынасын түсіндіру.
Талапты
ерге нұр жауар
| 1. | Оқыған | 
 жауар | 
| 2. | Талапты | |
| 3. | Білімді | |
| 4. | Саналы | 
Туған
жерге туың тік.
| 1. | Ту | 
 тік | 
| 2. | Әнұран | |
| 3. | Отау | |
| 4. | Елтаңба | 
Ерді
намыс өлтіреді, қоянды қамыс өлтіреді.
| 1. | Ер | 
 намыс | 
| 2. | Батыр | |
| 3. | Дос | |
| 4. | Қаһарман | 
Дос
жылатып айтады, дұшпан күлдіріп айтады.
| 1. | Дос | 
 айтады | 
| 2. | Бала | |
| 3. | Адам | |
| 4. | Ер | 
Біреу
тойып секіреді, біреу тоңып секіреді.
| 1. | Екеу | 
 секіреді | 
| 2. | Үшеу | |
| 3. | Біреу | |
| 4. | төртеу | 
Айдағаның
бес ешкі, ысқырығың жер жарады
| 1. | Лақ | 
 ысқырық | 
| 2. | Ешкі | |
| 3. | Төл | |
| 4. | Қой | 
Әдепті
бала-арлы бала, әдепсіз бала –сорлы бала.
| 1. | Мәдениет | 
 бала | 
| 2. | Ізет | |
| 3. | Әдеп | |
| 4. | Талғам | 
3-кезең:
«Ойлы болсаң –озып көр». Көнерген сөздердің мағынасын түсіндіру, әрбір дұрыс
жауапқа бір ұпайдан есептеледі.
Қорамсақ-
садақтың жебесін салып белге байлайтын жеке-жеке ұясы бар оқсалғыш.
| 1. | Мылтық | 
 қорамсақ | 
| 2. | Найза | |
| 3. | Садақ | |
| 4. | Айбалта | 
Ерулік
–жаңадан көшіп келген үйді көрші-қолаңның қонаққа шақыруы.
| 1. | Қала | 
 ерулік | 
| 2. | Үй | |
| 3. | Жылқы | |
| 4. | ауыл | 
Шаршы
–ұзатылып бара жатқан қыздың өзінен кейінгі сіңлісіне орамалын беруі.
| 1. | Киім | 
 шаршы | 
| 2. | Орамал | |
| 3. | Бұйым | |
| 4. | Аспап | 
Саба-қымыз
құятын ыдыс.
| 1. | Құрал | 
 саба | 
| 2. | Ыдыс | |
| 3. | Мата | |
| 4. | Жер | 
Мыңсымдық
– сымы көп мата
| 1. | Дәстүр | 
 Мыңсымдық | 
| 2. | Киім | |
| 3. | Мата | |
| 4. | тамақ | 
Ұпай
сандарын есептеп, жеңімпаз топты анықтап, ынталандыру сыйлықтарын беру,
құттықтау.
Құрметті ойынға қатысушылар, қонақтар,
оқушылар!
Бабаларымыз қалдырған асыл мұрамызды
әрқашанда жадымызда ұстап, қайта жаңғыртуға атсалысайық!